Pentru unele companii, criza coronavirusului a fost o mina de aur, chiar si intr-un sector puternic afectat, cum ar fi turismul. Unii experti prezic ca destinatiile indepartate ar putea fi o noua tendinta pentru turismul de lux.
Cat de departe poti merge pentru o experienta departe de multime? Ce zici de un safari, unde iti vei construi propria tabara si vei fi singur in jeep impreuna cu familia ta. Sau un iaht privat care te va duce oriunde vrei sa mergi, departe de hoteluri si de alti turisti.
Turism de masa vs. Turism de lux
Cele specificate mai sus sunt departe de turismul de masa, care va avea nevoie de mai mult timp pentru a-si reveni. Daca ar depinde de ministrii turismului din tarile din sudul Europei, turismul de masa ar putea disparea chiar. Ei au profitat de criza coronavirusului si de banii din fondul european de recuperare pentru a-si repozitiona oferta turistica catre o clasa mai bogata, care cheltuie mai mult si ramane mai mult decat un weekend lung.
Aceasta strategie face parte dintr-o ambitie generala de a face turismul mai durabil si de a lupta impotriva „supraturismului” cu care s-au confruntat in trecut orase precum Barcelona sau Venetia.
Se doreste trecerea la turism premium. In Italia, guvernul se ocupa de un turism mai durabil, primul rezultat fiind interzicerea navelor de croaziera mari in Venetia. Ministrul turismului din Grecia se asteapta ca turistii sa prefere destinatii mai putin aglomerate pentru inca doi pana la patru ani si considera ca acest accent sporit asupra sanatatii va continua pentru o generatie.
In trecut, luxul era cu totul despre un hotel elegant. Acum calatorii vor sa traiasca in propria bula, cu distantare sociala personalizata. Clientii doresc mai multa intimitate, mai multa igiena, mai multe experiente personale. Consultantii de turism vor trebui sa faca o treaba mai buna ascultandu-si clientii si pregatindu-se pentru rezervarea calatoriei, ceea ce este unic pentru segmentul de lux.
Pentru a satisface cererea pentru un mediu mai igienic, hotelurile au instalat birouri de receptie fara atingere care permit „check-in” prin intermediul unei aplicatii, pe langa cheile de camera alimentate de smartphone-uri. De asemenea, este posibil sa iti creezi propriul spatiu personal prin inchirierea unui intreg etaj. Acest etaj este si mai usor de umplut acum, cand calatoriile „multigenerationale” sunt in crestere. Multe familii, care erau departe in timpul pandemiei, vor acum sa recupereze timpul pierdut calatorind, pentru a sarbatori evenimente care trebuiau amanate si pentru a avea parte de experiente unice.
Turismul de masa, care inainte de pandemie era cea mai populara forma de a calatori si, de asemenea, cea mai ieftina, incepe sa piarda teren, caci oamenii incep sa isi doreasca cu totul si cu totul altceva de la vacanta lor.