De mai bine de un an, criza sanitara are consecințe negative asupra industriei turismului de lux. Restricțiile de deplasare provoacă o pierdere vertiginoasă a clientelei.
Turism de lux: când clienții nu mai călătoresc
Anul 2020 trebuia să fie unul profitabil pentru turismul de lux. Mai multe lanțuri intenționau să deschidă noi locații internaționale. O mulțime de proiecte contracarate de criza sanitară. Din cauza izolărilor succesive și restricțiilor de circulație, turiștii au cam lăsat goale hotelurile de lux. Acestea din urmă au avut parte de pierderi istorice.
Vor reveni lucrurile la normal odată cu vaccinarea populației? Mai multe zone geografice trebuie urmărite îndeaproape în următoarele săptămâni deoarece lucrurile se schimbă de la o săptămână la alta pe fondul pandemiei. Evoluția situației în Statele Unite ale Americii va fi determinantă. Asta deoarece SUA reprezintă principala piață emițătoare de turism de lux din lume. Dacă turiștii americani regăsesc destinațiile de prestigiu, atunci turismul de lux poate spera la profit în perioada următoare.
Pe măsură ce lumea începe să uite de efectele pandemiei și călătoriile de lux încep să evolueze din nou, există oportunitatea de a construi destinații noi de la capăt pentru a crea experiențe personalizate încă in prima zi de vacanță. Și Asia este o zonă care trebuie urmărită îndeaproape de către experți. Este o piață mondială în care consumul de lux progresează mai rapid.
Agentul de turism va fi în viitor cel mai de încredere sfătuitor
Chiar dacă numeroase sunt persoanele care și-au rezervat cel puțin o dată în viață o vacanță online, nu puțini sunt cei care preferă să se întoarcă la agențiile de trurism. Tinerii sunt în mod special cei care vor face acest lucru.
Este destul de devreme să listăm care sunt destinațiile care vor capta atenția turiștilor vara viitoare. Cu toate acestea, unele zone geografice ar trebui să fie mai populare decât altele. În Europa, Franța este o destinație extrem de atrăgătoare pentru turiștii străini. Hexagonul beneficiază de un potential puternic cu clientela sa domestică.
Italia, Europa, Portugalia, Grecia, speră să revină în forță în industria turismului de lux pentru a-și reîncepe activitatea. Toate aceste țări au inițiat deja planuri de relansare cu o strategie de comunicare deosebit de ambițioasă. Și piața nord-americană a turismului de lux ar trebui să profite de clientela locală. În vacanța de iarna, cea mai apropiată de altfel, stațiunile de schi din SUA vor atrage fără îndoială o mulțime de clienți de lux.
Nu toate destinațiile au avut de suferit anul acesta din cauza pandemiei. În Polinezia, Tahiti s-a afirmat drept o destinație de refugiu pentru turiștii de lux.